 105 évvel ezelőtt ezen a napon látta 
meg a napvilágot Plínio Corrêa de Oliveira, a XX. század látnoki 
katolikus gondolkodója és közéleti vezetője, kinek történelemformáló 
gondolatának igazát a XXI. század fogja remélhetőleg visszaigazolni. 
Szent Luca napján született, amely nap a középkorban – köszönhetően a 
Iulianus-féle naptár késésének – a téli napfordulóra esett, így ez a nap
 lett az év ténylegesen „legsötétebb napja”, mikor „megszületik a 
világosság”. (Magának az ünnepelt vértanú szűznek is a neve a latin lux [fény]
 szóból ered.) Az elmúlt félezer forradalmi év eddigi legsötétebb 
századának hajnalán született Lucília asszonytól, egy valóban 
szentéletű, 33 éves nemesasszony elsőszülött és egyetlen fiaként, a 
brazíliai São Paulo metropoliszában. A szimbolikus gazdagságot fokozza, 
hogy az istenszerető Lucília asszony leánykori neve magyarul 
„szentpataki” avagy „szentek patakja” (Ribeiro dos Santos). Valóban. 
Lucília asszony méhéből két szentségben élő gyermek virágzott ki: Rosé 
és Plínio.
105 évvel ezelőtt ezen a napon látta 
meg a napvilágot Plínio Corrêa de Oliveira, a XX. század látnoki 
katolikus gondolkodója és közéleti vezetője, kinek történelemformáló 
gondolatának igazát a XXI. század fogja remélhetőleg visszaigazolni. 
Szent Luca napján született, amely nap a középkorban – köszönhetően a 
Iulianus-féle naptár késésének – a téli napfordulóra esett, így ez a nap
 lett az év ténylegesen „legsötétebb napja”, mikor „megszületik a 
világosság”. (Magának az ünnepelt vértanú szűznek is a neve a latin lux [fény]
 szóból ered.) Az elmúlt félezer forradalmi év eddigi legsötétebb 
századának hajnalán született Lucília asszonytól, egy valóban 
szentéletű, 33 éves nemesasszony elsőszülött és egyetlen fiaként, a 
brazíliai São Paulo metropoliszában. A szimbolikus gazdagságot fokozza, 
hogy az istenszerető Lucília asszony leánykori neve magyarul 
„szentpataki” avagy „szentek patakja” (Ribeiro dos Santos). Valóban. 
Lucília asszony méhéből két szentségben élő gyermek virágzott ki: Rosé 
és Plínio.
Plínio professzor életútja
(*São Paulo, 1908. december 13. – † São Paulo, 1995. október 3.)
Az ifjú Plínio a jezsuiták 
középiskolájában (São Luiz Kollégium) történt érettségije után jogot 
tanult, és a São Paulo-i Szent Benedek Pápai Egyetem Bölcsészettudományi
 Karának Új- és Jelenkor-történeti Tanszékén civilizációtörténetet 
oktatott. Eközben szakadatlan közéleti tevékenységet folytatott. A Mária
 Kongregáció tagja lett húsz évesen, és 1933-ban a Katolikus Választók Szövetsége
 vezetőjeként a legfiatalabb képviselőként bejutott az alkotmányozó 
nemzetgyűlésbe. Mindeközben a são paulo-i érsekség Actio Catholica 
szervezetének világi elnöke lett, és a Brazil Szövetségi Actio Catholica
 meghatározó személyiségévé vált. A Legionário katolikus hetilap 
főszerkesztője 1935-től lett, ahol katolikus szellemben elemezte a 
világeseményeket, eszményeket, mozgalmakat, és politikusokat. 1947-ben 
munkatársaival együtt az új érsek elbocsátja a laptól, mivel az A Katolikus Akció védelmében c.
 1943-as művében a neomodernista tendenciák beszivárgására hívja fel a 
figyelmet. Meglátásai prófétikusnak bizonyultak a marxista 
„felszabadítási teológia” napjainkban tapasztalható, és az egyházi 
vezetést sem kímélő elburjánzásának láttán.
1951-től a Catolicismo havilap főszerkesztője lett, mely tisztséget haláláig betöltötte. Itt jelent meg a lap 100. ünnepi számában (1959. április) a Forradalom és Ellenforradalom c. tanulmánya, mely az általa egy évre rá megalapított Brazil Társulat a Hagyomány, a Család és a Tulajdon Védelmére alapvető
 világnézeti iránytűjévé válik. A közösség portugál nevéből – Sociedade 
Brasileira de Defensa Tradição, Família e Propriedade – ered a 
nemzetközileg használt TFP megnevezés. Jelenleg több mint húsz nemzeti 
TFP szervezet, illetőleg a TFP-hez köthető ernyőszervezet működik 
világszerte.
A TFP eszmei alapja – a katolikus ellenforradalmiság
Alapvető metafizikai igazság, hogy minden 
lény olyan tevékenységében, amilyen létében. Ezért mielőtt a TFP 
tevékenységét bemutatnánk, szükséges a TFP ideológiai alapját képező 
tanulmányt vázlatosan ismertetnünk. A mozgalom önmagát „ellenforradalmi”
 jelzővel látta el. Ennek megértéséhez egy idézetet hívok segítségül:
»Ha a Forradalom rendellenesség, az 
Ellenforradalom a Rend helyreállítása. A Rend pedig sajátos értelemben 
nem más, mint Krisztus békéje Krisztus Királyságában, vagyis az ausztér,
 hierarchikus, alapvetően szakrális, antiegalitárius és antiliberális 
keresztény civilizáció.«
(Plínio Corrêa de Oliveira: Forradalom és Ellenforradalom. II. rész II. 
fejezet, 1.)
Plínio professzor személyes visszaemlékezése szerint az alanyi élettapasztalat és a történelem tárgyi vizsgálata vezette a műben összegzett következtetésének levonásához: »Még
 nagyon fiatal voltam, mikor már ámulatba ejtettek a kereszténység 
romjai. Elköteleződtem irántuk teljes szívemmel, hátat fordítottam 
minden elképzelésemnek, és ama kegyelemteljes múlt a jövőmmé vált.«
A történelem végcélja az isteni és 
katolikus tanítás szerint nem más, mint Krisztus Királysága, azaz, hogy 
„Isten legyen minden a mindenben”. Istent önmagában tökéletes létében 
semmi sem kényszerítette arra, hogy önmagán kívül bármit is teremtsen. 
Nem szükségszerű, hanem analóg értelemben vett szabad késztetés okán 
hozta létre a semmiből a teremtményeket. Ez a késztetése pedig nem 
másból, mint önmaga léttökéletessége iránti végtelen szeretetéből 
fakadt. Meg akarta önmagán kívül (ad externa) osztani a létezés örömét 
Az, akinek befelé való irányultsága (ad interna) is maga „a” Szeretet – 
az isteni lényeget tökéletesen birtokló három isteni Létalany tökéletes 
egymásbavalósága. A kozmosz csak azért teremtett, hogy felékesítse (vö. 
„kozmetika”) Istent, ki szabadon meg akart testesülni. (Isten 
megtestesülése sem természetszerű: teremthetett volna olyan világot is 
Isten, ahol nem testesül meg.) A világ minta-oka az isteni Ige – Aki 
által, Akiben és Akiért teremtetett minden. Az ember, aki angyal és 
állat között, mint mikrokozmosz áll, az áteredő ősbűn miatt elveszítette eredeti megigazultságát, így az Ige megtestesülése összeforrt a bűnös emberiség megváltásával
 is. Jézus Krisztus nem csupán a történelem Alphája és Ómegája, hanem 
annak Centruma is. Ő nem csupán mennyei király, hanem megtestesülése 
okán az emberi természete szerint is Úr s Király az ég és föld minden 
teremtménye (így azok tevékenysége) felett. Ebből következik a hiteles 
katolikus társadalomszemlélet első jegye, az alapvető megszenteltség (sacralitas fundamentalis).
Mit jelent az alapvető megszenteltség? Mind a sacrum, mind a profanum
 kifejezés alapvetően az isteni természethez való viszonyulást fejezte 
ki. Tudjuk, hogy önmagában egyedül Isten „a” Szent, amiből 
természetfeletti kegyelem révén a teremtett lények is különböző fokban 
részesednek. Sőt, kimondhatjuk, a világ célja a teremtett világ 
megszenteltsége, átistenülése – az isteni és nem-isteni „elegyedés és 
szétválasztás nélküli” szintetikus egysége. A teremtett lények annyiban 
szentek tehát, amennyiben az – ő szemszögükből tárgyilag 
természetfeletti – isteni természetben részesednek. Vannak objektív szentségközvetítők,
 amik személyekben, tárgyakban, eseményekben ölthetnek testet. Krisztus 
ilyennek rendelte általában az Anyaszentegyházat, különösen a 
megtestesülés misztériumát folytató hét szentséget. A profanum
 „templom előtti teret”, a „templom előttit” jelent. Ilyen értelemben 
minden lény önmagában nézve profán, mint a semmiből létre hívott 
valóság, azonban – a profán kifejezésből kiindulva – létében Istenre 
mint végső célra nyitott. A teremtésnek nem önmagában van a célja,
 hanem abban a szerető, kegyelmi egyesülésben, miben az isteni 
természetet elnyerheti. Így érthető, hogyan válhat minden profán 
valóság, ha nem is szentségivé, de megszenteltté. Cluny bencés apátságának jelmondata tükrözi leginkább ezt a szemléletet: Ut in omnibus glorificetur Deus – hogy mindenben megdicsőüljön Isten.
 Ezért a krisztusi szentségek (sacramentum) mellett az Anyaszentegyház 
számos szentelményt (sacramentalia) hozott létre, hogy a profán élet 
minden terét megszentelje.
A krisztusi keresztáldozatból fakadó második megigazultság, melyet a keresztségben kapunk meg, természetesen nem a paradicsomi állapotokat állítja helyre,
 de az Anyaszentegyház tanító, kormányzó és megszentelő hatalma révén 
lehetőséget ad az isteni Rend lehető legtökéletesebb tükröztetésére itt,
 a földön is. („Sicut in caelo, et in terram.”) Világos, hogy a spirituális szféra elsődleges a temporális szférához képest,
 azonban ahogy a Nap meg világítja a Holdat, s a Hold udvara a Földet is
 fénybe borítja éjszaka, úgy kell a Krisztus fényét közvetítő 
Anyaszentegyháznak az éjszakai Földet bevilágítania. Ahogy a Hold arca 
és így tükröztetési képessége időben változik, úgy történt ez a 
spirituális szféra (Anyaszentegyház) és a temporális szféra (polgári 
társadalom) viszonyának történetében is. A nyíltan fizikai 
egyházüldözés 300 éve után következő ezer éves periódusban (Nagy Szent 
I. Konstantintól Jacques de Mollay mártíromságáig) a keresztény 
temporális civilizáció teliholdban tündökölt. Világos, hogy a 
telihold fényében úszó Föld sem közelíti meg a Nappal fényárját, azonban
 mégis lehet objektív fényviszonybeli különbségeket megállapítani a 
történelem éjszakájában. Plínio professzor minden megnyilatkozásában 
fegyelmezetten kikerülte a historicizmus két szélsőséges álláspontját: a
 történelem filiszter közönnyel való szemléletének Skylláját és a 
múltbeli vagy jövőbeni abszolút értelemben vett temporális aranykor 
Karybdisét. Az első álláspont mintegy „nesztoriánus” módon elválasztja 
radikálisan a spirituális és temporális szférát, míg a másik 
„monofizita” módon egybemossa a kettőt. Az előbbinek tipikus 
megnyilvánulása a hagyományos protestantimzus szélsőségesen 
transzcendens szupranaturalizmusa, míg az utóbbinak az elmúlt kétszáz év
 immanens paradicsom után sóvárgó ideológiáinak szélsőségesen immanens 
naturalizmusa.) Az alapvető megszenteltség végelemzésben a természetfeletti tökéletes társaság (societas perfecta supranaturalis) és a
természetes tökéletes társaság (societas perfecta naturalis) „elegyedés és
szétválasztás nélküli” szimfónikus kapcsolatában áll.
Mit jelent a hierarchikusság? A szó a görögül „szent rendet” jelent, ami sajátos értelemben a létbeli részesedés fokozatbeli különbségében létező lények alá- és fölérendeltségi viszonylatát fejezi ki. Itt ki is térhetünk a sátáni ihletésű, isteni rendet felforgató forradalmi folyamat (a plíniói rendszerben nagybetűvel jelölt Forradalom) egyik katalizátorára, az emberi természetben meglévő egyik Achilles-ínra. Ez nem más, mint a gőg (superbia). A gőg gyökere nem más, mint a saját hierarchikus helyzet ellen való önző lázadás, mely elsődlegesen a közvetlen felsőbbség ellen irányul, gyökerében és végső kifejlődésében azonban mindenféle egyenlőtlenség és felsőbbség elleni gyűlöletben nyilvánul meg. Ez nem tévesztendő össze az ember természetes létkiteljesedésére, „személyesedésére” irányuló „egocentrikus” (én-központú) önvalósítására (asseitas), amely a newman-i „én-önmagam” (my-self) és az „én Teremtőm” (my Creator) közötti benső spirituális tengely fenntartására irányul, mely körül minden egyéb tárgyi létező megtalálja a maga alanyi viszonylatát. A tárgyi valóság hierarchikusságáról így ír Pílnio professzor: »Aquinói Szent Tamás azt tanítja, hogy a teremtmények sokszínű, hierarchikus rendje természetszerűen jó, mert ezáltal a Teremtő tökéletessége még erősebben ragyog a teremtett világban. Továbbá azt mondja, hogy akár az angyalok, akár az emberek között az eredeti paradicsomi állapotban és a száműzetésünk jelen világában is az egyenlőtlenség a Gondviselés akarata. Ezért az egyenlő és így egyforma teremtmények által benépesített világ olyan lenne, ahol a lehető legnagyobb mértékben romba döntenék a Teremtő és a teremtmények közötti analógiát. Az egyenlőtlenség elvi gyűlölete minden lehetséges alakban tehát nem más, mint metafizikai lázadás a Teremtő és a teremtmény közötti analógia ellen. Egy szóval nem más, mint Isten gyűlölete.« (Plínio Corrêa de Oliveira: Forradalom és Ellenforradalom. I. rész VII. fejezet, 3/A. m.) Természetesen nem tagadja Plínio professzor, hogy az egyenlőtlenség önmagában helyes és jó. Világosan leírja, hogy akkor és csak akkor helyes, ha megfelel a létviszonyoknak: Természetesen senki sem vonhatja le a kifejtettekből azt a végkövetkeztetést, hogy az egyenlőtlenség mindig és szükségszerűen jó. Természetük lényegazonossága fogva minden ember egyenlő, csak járulékaik szerint különböznek. Így csupán abból a tényből következően, hogy emberek vagyunk, megilletnek mindannyiunkat bizonyos alapvető jogok: az élethez, a megbecsüléshez, az elégséges létfeltételekhez (és a megteremtéséhez szükséges munkához), a tulajdonhoz, és a családalapításhoz való jog, valamint mindezek felett az igaz vallás megismerésének és gyakorlásának joga. Az egyenlőtlenségek – melyek ezeket az alapjogokat veszélyeztetik – ellentétesek a Gondviselés akaratával. Azonban e világos határok között az olyan, járulékszerű egyenlőtlenség, ami az erény, tehetség, szépség, erő, család, hagyomány és egyebek különbségéből származik, igazságos és összhangban áll a teremtés rendjével.« (Plínio Corrêa de Oliveira: Forradalom és Ellenforradalom. I. rész VII. fejezet, 3/A. n.) Belátható, hogy az egyes ember gőgje a Forradalom egalitarista jellegének legmélyebb gyökere, minek következtében az Ellenforradalom kategorikusan antiegalitárius.
Mit jelent az auszteritás? A latin 
gyökerű szót elsődlegesen „önfegyelemként”, „önfegyelmezettségként” 
magyaríthatjuk. Az emberben az áteredő ősbűn folyományaként rendezetlen 
kívánságból fakadó érzékiség (sensualitas) található. Ennek oka 
az eredeti épségtől (integritas originalis) való megfosztottságban, 
illetőleg a természet járulékaiban történt sérüléseiben keresendő. Az 
eredeti épség az alábbi öt természeten kívüli adományt (dona 
praeternaturalia) foglalta magába: 1.) a rendezetlen kívánságtól való 
mentességet; 2.) a meghalás szükségességétől való mentességet; 3.) a 
szenvedés szükségességétől való mentességet; 4.) a kiváló ismeretet; 5.)
 a természeti környezet könnyű és biztos uralom alá hajtását. Az 
ősszülők az ősbűn következtében (mely utódaikra is átszármazott):
 1.) elveszítették a természetfeletti eredeti szentséget (sanctitas 
originalis) és magukra vonták Isten haragját; 2.) a halál és a szenvedés
 törvénye alá kerültek; 3.) a Sátán rabságába kerülve a természetfeletti
 uralmat elveszítették (a nő fájdalmas szülése és férfi utána 
hipergamikus epekedése, valamint a férfi verejtékes munkája és 
poligamikus uralomvágya); 4.) test s lélek szerint rosszabbá váltak (az 
értelmük elhomályosult és a kiváló ismeretet elveszítették, valamint az 
akaratuk rosszra hajló lett és a rendetlen kívánságtól való mentességét 
elveszítették); 5.) végül bűnük bűn- és büntetéstartalma átszállt az 
egész emberi nemre. Maga az emberi természet is úgy testi mint lelki alaptehetségeiben sérült,
 amint minden emberben kisebb vagy nagyobb mértékben ez tapasztalható. A
 lelki életben a négy sarkalatos erény területén fennálló sebzettségben 
nyilvánul meg mindez: 1.) az értelem a tudatlanság sebe által az okosságtól, 2.) az akarat a gonoszság sebe által az igazságosságtól, 3.) a küzdőkészség a gyatraság sebe által a lelkierősségtől, 4.) a vágykészség a rendetlenség sebe által a mértékletességtől
 fosztatott meg. Ezért az erények begyakorlásához egy bizonyos „szökési 
sebességre” van szükség a visszahúzó bukott természettel szemben. Egész 
életünk erkölcsi harc, agón. Az erényhez (virtus) mint jóra való készséghez, erő (vis)
 kell – ez kizárólag komoly aszkézissel, spirituális begyakorlással 
érhető csak el. Mindezek fényében az auszteritás tulajdonképpen a lélek 
és test közötti megbomlott hierarchia erővel való fenntartását jelenti. 
Ez nem csupán a bukott, hanem a helyreállított természet esetén is 
fennáll. Ugyanis Krisztus megváltó kegyelmében való részesedés után is 
fennáll a természet sebe (mégha a kegyelem gyógyítja azt már itt a 
földön is), a természeten kívüli adományok pedig nem permanensen és 
csupán egyes szenteknél jelennek meg (pl. Szent Ferenc és a gubbói 
farkas kapcsolata, mint a paradicsomi állapot visszfénye). Ezért 
szükséges a belső aszketikus önfegyelem egy alapvetően szakrális 
katolikus társadalomban is. Belátható, hogy az egyes ember érzékisége
 a Forradalom liberális jellegének legmélyebb gyökere, minek 
következtében az Ellenforradalom kategorikusan antiliberális.
Melyek a Forradalom rétegei?
 A Rend három alapjegyét fokozatosan támadta meg és állandó jelleggel 
ostromolta az egyes emberek Achilles-inain, a gőgre és érzékiségre való 
hajlamokon keresztül a Forradalom. Ezt azért fontos belátnunk, mivel a 
legtöbb ember, aki érzékeli a világban lévő rendellenes folyamatokat, a 
legtöbbször csupán a közvetlenül tapasztalható okozatok és okozók 
felismeréséig jut el, az azokra végleges gyógyírt kínáló eszmék 
szolgálatába áll, miközben maga is a Forradalom eszközévé züllik. A 
Forradalom benső pokoli fortyogása néha látványosan tör felszínre, mely 
eseményeket nevezi általánosan „forradalomnak” a közvélekedés. Azonban a
 Forradalom megismeréséhez, felismeréséhez és gyökeres orvoslásához 
szükséges „geológiai” mélyfúrásokat és számításokat végeznünk. A Forradalomnak három egymásra épülő rétege van: a) a hajlamok (tendencia) forradalma a szép (pulchrum) vonalán; b) az eszmék (idea) forradalma az igaz (verum) vonalán; és c) a tettek (factum) forradalma a jó (bonum) vonalán.
 Plínio professzor következetes tomistaként a pszichikai és fizikai 
világ egymásra hatását kiválóan ismerte, és ellenforradalmi 
világnézetének formálásához felhasználta: „Isten titokzatos és 
csodálatos viszonylatot állított fel egyrészt bizonyos alakok, színek, 
hangok, illatok és ízek, másrészt bizonyos lelkiállapotok között. 
Nyilvánvaló ezért, hogy a művészeten keresztül az emberi magatartás a 
legmélyebben módon befolyásolható.” (Plínio Corrêa de Oliveira: Forradalom és Ellenforradalom.
 I. rész X. fejezet, 2.) Ezért a Forradalom egy szakaszának kezdetén a 
társadalom többségében még csupán a hajlamok forradalma forr, ami kihat 
szépen és lassan az eszményekre, melyet a megváltozott légkör, 
művészetek és szokások érzéki tapasztalataiból vonatkoztat el. Innét már
 egy lépés csupán, mikor magasabbra tör a forradalmi kürtőben a láva, és
 már a társadalom többsége magáévá teszi tudatosan a forradalmi 
ideológia egyik vagy mindegyik tételét, de még csak kevesen
 ragadtatják magukat nyílt felforgatásra. A nyílt felforgatás idején 
pedig megtörténik a forradalmi tűzhányó kitörése. Ha meg is dermedt a 
kiömlő forradalmi láva, maga a forradalmi folyamat csak „sürgősségi 
ellátást”, „felületi kezelést” kapott. Ez volt az oka annak, hogy az 
elmúlt fél évezred során (minden restauráció ellenére) még 
erőteljesebben tombolva robbant újra ki a Forradalom, visszaigazolva 
Jézus Krisztus figyelmeztetését: „Tüstént elsiet és hív még hét más, nálánál gonoszabb lelket.
Behatolnak, és ott élnek. Ennek az embernek az állapota rosszabb lesz, mint
előbb volt.” (Lk 11,26)
Melyek a Forradalom állomásai? Jelenkorunkig
 három és fél stációja volt a Forradalomnak, melyek két, kontrér részből
 álltak, melyek az emberi szinten egymás ellen küzdöttek ugyan, azonban a
 rossz reakciók – részlegesen helyes meglátásaik mellett – elégtelen és 
hamis metafizikai alapokra épültek, s alapvetően nem a Jézus Krisztus 
által alapított Anyaszentegyházra támaszkodtak, így szükségszerűen 
elbuktak. Az elbukásuk minden állomáson csak növelte a forradalmi 
krízist a primer szinten megnyilvánuló forradalomellenességük dacára. Az I. forradalom a reneszánsz és az álreformáció ellentéteinek forradalma volt az imádkozók (oratores) első társadalmi rendjének prioritása ellen. A II. forradalom a felvilágosodás és a romantika ellentéteinek forradalma volt a küzdők (bellatores) második társadalmi rendjének prioritása ellen. A III. forradalom a baloldali (marxista) és jobboldali totalitarizmusok (hegeliánus) ellentéteinek forradalma volt a dolgozók (laboratores) harmadik rendjének prioritása ellen. A
 IV. forradalommal a szolgálók (servatores) negyedik rendjének 
prioritása ellen megkezdődött a Forradalom naturalista vonalának utolsó 
stációja. Ennek első, a tendenciákban megnyilvánuló rétege az 1960-as 
évek „kulturális forradalmával” vált nyilvánvalóvá. Amikor itt – a történelem beható vizsgálata által – bizonyos összefüggő szálat képezünk, nem szabad elfelejtenünk, hogy a Forradalom végső gyökere nem-emberi.
 Bár nem tagadhatók bizonyos titkos háttérerők, akik prognózisokat 
számolnak és folyamatokat generálnak, mégis könnyedén belátható, hogy – a
 számos externália miatt – ilyen szintű, évszázados léptékkel számoló, 
„ördögien zseniális” tervet nem lehet kidolgozni tisztán emberi szinten,
 mivel egy ember vagy összeesküvő csoport sem képes egy adott 
időpillanatban, tisztán természetes képességei segítségével ilyen 
biztosan előre tervezni. A Forradalom egyes lázadói és hasznos hülyéi 
csak brácsások, vagy másodhegedűsek… A Sátán még a prímás sem – ő a 
menedzser, ki nem látható. Istentől való elválasztását és végül 
megsemmisítését az emberiségnek nem lehet információelméletileg 
belátható korlátok miatt tisztán emberi szinten generálni. Ez nem 
csupán egy politikai, sem csupán egy ideológiai, sem csupán egy 
kulturális harc… Ez egy totális háború Isten Városa és a „Legnagyobb 
Humanista” által vezetett Ember Városa között. 
Melyek a várható fejlemények? A IV.
 forradalom kibontakozása meg fog törni, különleges isteni beavatkozás 
révén. Azonban erre nekünk is elő kell készülnünk, és minden arcvonalon 
harcolni a tendenciák, eszmények és tettek forradalma ellen. Több szent 
(Szent Bonaventura, Aquinói Szent Tamás, Monforti Grignon Szent Lajos 
Mária, Kolbe Szent Miksa), több jelenkori teológus (köztük Joseph 
Ratzinger bíboros) és több magánkinyilatkoztatás megerősítette, hogy 
lehetséges egy relatíve teliholdas időszak még a temporális szféra és 
így a történelem lezárása előtt, közvetlenül az Antikrisztus föllépése 
előtt. Ennek az eljövendő kornak a próféciák szerint csak előképe volt a fényes középkor. Ezt nevezik általánosan „Mária korszakának” vagy „máriás korszaknak”, utalva a fatimai kijelentésre: „végül Szeplőtelen Szívem diadalmaskodik”.
 Azonban ennek megítélésénél kerülni kell minden immanens utópizmust és 
kiliazmust. Maga Plínio professzor figyelmeztetett, hogy a 
legholdfényesebb földi korszak is csupán híd, az utazó állapota, ahol 
mindig megmarad a belső és külső harc szükségessége, míg végül először totálisan meghal az Antikrisztustól ez a világ, majd dicsőségesen feltámad Krisztus által.
A TFP jellege és jelképei
A TFP ennek szolgálatában áll, mint szerzeteslovagi életállapotban élő férfiak harcos közössége.
 A szervezet abszolúte temporális, mely erejét azonban az 
Anyaszentegyház kegyelmi eszköztárából meríti. Ellenforradalmi 
eszmeisége a hiteles katolikus teológia és a skolasztikus philosophia perennis
 legkoherensebb gyakorlati megvalósítása. A templomos lovagokhoz 
hasonlóan a biszexuális „Dögvészkirállyal” (Hohenstauf II. Frigyes) és 
Szép IV. Fülöpel kezdődő deszakralizációval szemben újra az „elegyedés 
és szétválasztás nélküli” szimfóniát akarják megvalósítani a 
természetfeletti és természetes közösség között.
A szervezet jelképe a vörös alapon heraldikailag jobbra ágaskodó, mellkasán egyenlőszárú vörös keresztet viselő, arany oroszlán.
 A vörös a vértanúság és küzdelem jelképe, az oroszlán Krisztust 
jeleníti meg, illetőleg átvitt értelemben a katolikus keresztény 
Ellenforradalmat, mely harcra készen áll. Harcra készen a belső (nagy) szent háborúra az önmagunkban megnyilvánuló gőg és az érzékiség ellen, valamint a külső (kis) szent háborúra
 a Forradalom mindhárom rétege és mindhárom állomása ellen. A kék 
zászlótartó azt a vertikális mennyei tengelyt jelképezi, melyen függ az 
Ellenforradalom vörös és arany zászlajának dicsősége vagy bukása. Az 
aranyliliomos zászlócsúcs (a kék zászlórúddal együtt) a teljes 
megdicsőülésbe jutott Boldogságos Szűz Máriát, a Világ Győzelmes 
Királynőjét jelképezi, kinek tisztasága a TFP tagok számára is maguk 
szintjén követendő megvalósítási cél. Az ünnepélyes lobogó 
hermelinpalástba burkolt címere alatt az Ipsa Conteret 
csatakiáltás található. Ez az ősevangélium Szűz Mária utaló jövendölését
 idézi: „Ipsa conteret [caput tuum]” (Gen 3,15) („Ő [fejedet] tapossa”.)
 Mindez püspöki címerre emlékeztet, nem véletlenül. A TFP címere a 
mozgalom kibontakozását támogató Antônio de Castro Mayer, campos-i 
püspök címeréből származik. Ő volt a brazíliai főpapság legkoherensebb 
tagja, aki az Anyaszentegyház emberi szegmensébe befurakodó forradalmi 
tendenciákkal, eszmékkel és tettekkel minden arcvonalon szembeszállt. 
1988-ban ő volt Marcel Lefebvre érsek mellett a négy FSSPX-es püspök 
társszentelője. A tárgyilag skizmatikusan, de alanyilag 
szükséghelyzetben cselekvő de Castro Mayer püspök TFP-vel való 
kapcsolata az écône-i esemény után informálissá vált, azonban a Plínio 
professzorral való évtizedes barátsága haláláig fennmaradt.
Mindez mutatja, hogy a TFP viszi tovább a valódi lovageszményt
 korunkra alkalmazva, amit Clairvaux-i Szent Bernát így dicsért: »De ki 
ne tartaná rendkívül csodálatra méltónak – bár nyilvánvalóan szokatlan 
–, amikor valakit egy személyben öveznek fel félelmet parancsoló 
kardjával és ruháznak fel tiszteletet ébresztő övével. Minden 
tekintetben rettenthetetlen az a lovag, aki egy időben ölti testére a 
vasat, s lelkére a hit páncélját. E két fegyverzet oltalmában sem 
démontól, sem embertől nem fél. Még a haláltól sem retten vissza az,
 aki halni vágyik. Mi félnivalója van annak, akinek éltében és holtában 
az élet Krisztus és a halál nyereség? Hittel és örömmel él Krisztusért, 
de még inkább az elmúlásra és a Krisztussal való együttlétre vágyik; ez 
utóbbi ugyanis jobb. Vágjatok neki, ó, lovagok, bizton és rendíthetetlen
 lélekkel üldözzétek Krisztus keresztjének ellenségeit. Bizonyosak lehettek, hogy sem a halál, sem az élet nem választhat el titeket az Isten szeretetétől, amely Jézus Krisztusban van.
 Ha bármely veszély fenyeget, mondjátok egymás között újra: Életünkben, 
halálunkban az Úréi vagyunk! Mekkora dicsőséggel térnek meg a győztesek a
 csatából! Mily boldogok, akik mártírként maradnak a csatatéren! 
Örvendezz, ó, bátor vitéz, ha életben maradsz, és győzöl az Úrban, de 
még inkább örvendezz és mondj dicséretet, ha meghalsz, és csatlakozol az
 Úrhoz. Az élet ugyan termékeny, és a győzelem dicsőséges, a szent 
halált mégis joggal helyezik előbbre. Ugyanis ha boldogok, akik az Úrban
 halnak meg, nem még inkább boldogok-e azok, akik az Úrért adják 
életüket? (…) A keresztény számára a bukás vagy győzelem nem a harc 
eredményétől, hanem a szív szándékától függ. Ha helyes volt a küzdelem 
indítéka, a harc kimenetele sem lehet kedvezőtlen, miként az eredményt 
sem ítélhetjük jónak, ha nem járt előtte helyes indíték és egyenes 
szándék. (…) Nem azért hal meg a lélek, mert a test elpusztul, 
ellenkezőleg, a lélek, amely vétkezett, maga hal meg.« Jean-Baptiste 
Chautard trappista apát híres, L’âme de tout apostolat (Az apostolkodás lelke) c. művének szellemében vallják, hogy a hiteles külső apostolkodás előfeltétele a szemlélődő élet általi belső megszenteltség.
A szervezet a társadalom három 
alapértéke védelmében kel fel, mely három alapértéket minden forradalmi 
megnyilvánulás lényegileg támadja. Ez a három alapérték a hagyomány, a család és a tulajdon. Henri Delassus atya La conjuration antichrétienne: le temple maçonnique voulant s'élever sur les ruines de l'Église catholique
 (Keresztényellenes összeesküvés: a szabadkőműves templom fölépítése a 
katolikus Anyaszentegyház romjain) c. művében fejtette ki ezt először, 
ami nagy hatást gyakorolt Plínio professzorra. Prófétaként jövendölte
 meg több mint száz éve Delassus atya, hogy a neomodernista tendenciákon
 és eszméken keresztül hogyan fog a szabadkőműves életfelfogás és 
életvitel beszivárogni magába az Egyházba.
Ennek a szellemében élve tevékenykedik a
 TFP Isten nagyobb dicsőségére korunk krízissel teli világában, az 
Ellenforradalom diadalának, egy „új középkornak” reményében!
Írta: Szász Péter Domonkos 
Forrás: Szent Magyarországért Blog
 
 
very good!
VálaszTörlés